Na wczorajszym wykładzie (28.02) Słuchacze Gostynińskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku gościli ks. dra hab. Krzysztofa Stępniaka, profesora UKSW i pochodzącego z Gostynina medioznawcę, który opowiedział o zjawisku tzw. shockvertisingu, czyli reklamie szokującej. Rozmawialiśmy o różnych rodzajach reklam i cechach charakterystycznych tych określanych jako „szokujące”, zastanawialiśmy się, jaki jest cel wywołania szoku u odbiorców takiej reklamy oraz jakie strategie komercyjnych firm kryją się za zastosowaniem shockvertisingu, a także poddaliśmy dyskusji wykorzystywanie motywów religijnych w reklamach produktów różnych marek. Po wykładzie zaistniała możliwość zakupu książek profesora w atrakcyjnej cenie.
Profesor został niezwykle ciepło przyjęty przez Słuchaczy GUTW nie tylko z powodu ciekawego tematu zaprezentowanego w niezwykle przystępny sposób, ale też z racji tego, że ksiądz Krzysztof jest dobrze znany części naszej gostynińskiej, uniwersyteckiej społeczności. Raz jeszcze dziękujemy za miłe spotkanie i do zobaczenia na kolejnym!
0 comments on “Dlaczego reklama może być szokująca?”