Koncert Trzech Tenorów

Koncert Trzech Tenorów

1990 rok, Termy Karakalli w Rzymie. Na estradzie stanęło trzech najwybitniejszych tenorów tamtych czasów: Luciano Pavarotti, Plácido Domingo i José Carreras. Świat oszalał. Odtąd tenorzy znani z tego, że lubią ze sobą rywalizować, zaczęli tworzyć tercety. Zamiast rywalizacji proponują wspólna zabawę.

Podczas tego pamiętnego koncertu ustalił się niemalże kanon koncertu: oprócz największych tenorowych partii operowych i operetkowych obowiązkowo muszą się pojawić pieśni neapolitańskie, które pozwolą w pełni oczarować głosem publiczność.

Koncert trzech tenorów organizowany przez Agencję Artystyczną Bartosz Kuczyk tym się różni od innych, że każdy wieczór, każde spotkanie z trzema tenorami może mieć zupełnie inny charakter i to nie tylko ze względu na skład wykonawców. Każdy artysta ma tak bogaty repertuar, że po wcześniejszym ustaleniu, można ułożyć bukiet muzyczny, w którym będą dominować arie („Nessun dorma”, „Wielka sława to żart”, „La donna é mobile”) i pieśni neapolitańskie („O sole mio”, „Granada”) albo piosenki z musicali i przeboje muzyki pop („Love me tender”, „Podmoskownyje wieczera”, „Canta y no llores”), po które tenorzy również bardzo chętnie sięgają.

Koncert trzech tenorów to nie tylko piękna muzyka i śpiew. To także wielkie show, w którym dominuje humor i zabawa, to gra konwencją, która otacza artystów śpiewających tym rodzajem głosu; od białych szali i chusteczek po…

DATA: 9.02.2019

GODZ. 18:00

MIEJSCE: SALA WIDOWISKOWA MIEJSKIEGO CENTRUM KULTURY, UL 18 STYCZNIA 2, 09-500 GOSTYNIN

BILETY: 35 ZŁ (PRZEDSPRZEDAŻ), 45 ZŁ (W DNIU KONCERTU), 30 ZŁ (BILET GRUPOWY POW. 10 OSÓB)

BILETY DOSTĘPNE W KASIE KINA SIEMOWIT W BUDYNKU MIEJSKIEGO CENTRUM KULTURY W GOSTYNINIE (W GODZINACH PRACY KINA)

 

Biogramy Trzech Tenorów

Bartosz Kuczyk

Urodziłł się 8 kwietnia 1973 roku w Poznaniu. W latach 1980 – 1988 uczęszczał do Poznańskiej Szkoły Chóralnej, której jest absolwentem. Od roku 1984 do 1992 był śpiewakiem chóru Jerzego Kurczewskiego, występując początkowo w głosach chłopięcych, a od 1987 roku do 1992 w głosach męskich. W latach 1989 – 1991 pełnił również funkcje bibliotekarza chóru. Jako członek chóru Jerzego Kurczewskiego brał udział w kilkuset koncertach zarówno w kraju jak i za granicą. W latach 1988 -1992 uczęszczał do V Liceum Ogólnokształcącego w Poznaniu w klasie o profilu pedagogicznym.

Od października 1992 pracował jako artysta w chórze w Teatrze Muzycznym w Poznaniu. W tym samym roku nawiązał współpracę z Prywatnym Teatrem Operowym Urszuli Trawińskiej Moroz, z którym – w charakterze artysty chóru – współpracował dwa lata, biorąc udział w kilku tournée po Europie, występując w kilkudziesięciu przedstawieniach.

W 1993 podjął studia w Akademii Muzycznej w Poznaniu na Wydziale Wychowania Muzycznego, które ukończył z tytułem magistra sztuki w 1998. W 2003 roku ukończył z wynikiem bardzo dobrym podyplomowe studia w zakresie zarządzania na Wydziale Finansów i Bankowości Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu.

W latach 1996-1997 ukończył mistrzowski kurs wokalny u znanego tenora operowego – Tomasza Zagórskiego. W latach 1994 – 2000 współpracował z Prywatnym Teatrem Operowym Marka Tracza z Wrocławia w charakterze śpiewaka chóru oraz solisty. Występował między innymi w partiach: Monostatos (A.Mozart – „Czarodziejski flet”), Dr Falke  (J.Strauss – „Zemsta nietoperza”) – wersje niemieckojęzyczne. Wielokrotnie występował również w rolach epizodycznych oraz partiach chóralnych. W ramach współpracy z teatrem Marka Tracza zaśpiewał około 200 spektakli w całej Europie, zbierając również doświadczenia w zakresie organizacji tournée ze względu na dobrą znajomość języka niemieckiego.

W latach 2009 oraz 2011 był odpowiedzialny za organizacje oraz promocję I oraz II Europejskiego Festiwalu duetów operetkowych i musicalowych „Face to face”.

W okresie pracy w Teatrze Muzycznym w Poznaniu  miał zaszczyt zagrać następujące role: Kromow, Cascada, Sant Brioge (F.Lehar – „Wesoła wdówka”), Doktor Falke (J.Strauss – „Zemsta nietoperza”), Rotmistrz von Henrici (K.Millicker – „Student żebrak”), Pavlovitsch (F.Lehar – „Hrabia Luxemburg”). W latach 2008 – 2018 zaśpiewał i poprowadził ponad 700 koncertów operetkowych oraz koncertów Trzech Tenorów.

Mirosław Niewiadomski

Mirosław Niewiadomski od najmłodszych lat zainteresowany był śpiewem – już w szkole średniej należał do chóru Państwowego Liceum Muzycznego im. Henryka Wieniawskiego w Łodzi, prowadzonym pod kierunkiem Anny Domańskiej. Po ukończeniu szkoły średniej, Mirosław rozpoczął studia na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.

Jako student debiutował w 2000 roku na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi rolą Don Curzio w „Weselu Figara” (A. Mozart). Wcielał się w wiele ról na scenach muzycznych w Łodzi, między innymi Merkurego („Orfeusz w Piekle” J. Offenbach). Brał także udział w przedstawieniach operetkowych, na przykład w znanym dziele „Księżniczka Czardasza” jako Edwin, która to rola była jego „oficjalnym” debiutem już po ukończeniu studiów.

W 2002 roku został finalistą VII Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego w Dusznikach Zdroju w kategorii operowej, a rok później śpiewał w operze „Il Matrimonio Segreto” (D. Cimarosa). W 2004 roku śpiewał partię Ferranda w „Cosi fan tutte” (A. Mozart) w Teatrze Wielkim w Łodzi. W 2009 roku został nagrodzony za zajęcie drugiego miejsca na I Europejskim Festiwalu Duetów Operetkowych „Face to Face” organizowanym w Teatrze Muzycznym w Poznaniu.

Jego role w Teatrze Wielkim w Łodzi to, między innymi, Alfred („Traviata” G. Verdi), Ismael („Nabucco” G. Verdi), Hervey („Anna Bolena” G. Donizetti), Nataniel („Opowieści Hoffmanna” J. Offenbach), Triquet („Eugeniusz Oniegin” P. Czajkowski) i Hrabia Tassilo („Hrabina Marica” I. Kalman).

Na scenach teatrów muzycznych prezentował się jako Hrabia Zedlau („Wiedeńska krew” J. Strauss), Barinkay („Baron cygański” J. Strauss), Sou Chong („Kraina uśmiechu” F. Lehar) i Jozsi („Cygańska miłość” F. Lehar).
W roku 2010 artysta przyjął zaproszenie ukraińskiej Polonii i wziął udział w koncercie w Operze Odeskiej, natomiast w roku 2012 zadebiutował w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie rolą Czaplickiego („Dama pikowa” P. Czajkowski).
Prywatnie Mirosław Niewiadomski jest fanem Elvisa Presleya, co można usłyszeć w piosenkach prezentowanych przez niego na koncertach – obok znanych i lubianych szlagierów muzyki klasycznej pojawiają się również takie hity jak „Always on my mind” albo „Blue suede shoes”.

Mariusz Ruta

Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi. Brał udział w wielu kursach w Polsce i za granicą: Kurs Wokalny w Rheinsbergu u prof. Włodzimierza Zaleskiego; Kurs Wokalny w Łodzi z solistką Teatru Narodowego w Warszawie Olgą Pasiecznik; Kurs Wokalny w Łodzi z Udo Reinemann; Kurs Wokalny (praca nad recytatywami) w Łodzi z Stefano Patarino; Kurs Wokalny w Łodzi z Teresą Żylis-Gara. Uczestniczył w konkursie: W roku 2007 zajął II miejsce w ‘Ogólnopolskim Konkursie Pieśni Polskiej’ w Kutnie; W roku 2011 udział w Międzynarodowym konkursie arii operowych im. „Giullio Perottiego” w Ueckermune (Niemcy). Kursy wokalne u maestro Kaludi Kaludowa. W październiku 2012r brał udział w konkursie „Belcanto per sempre” we Włocławku z przewodniczącym jury Bogusławem Kaczyńskim, zajął II miejsce, oraz otrzymał I wyróżnienie. Ma za sobą wiele koncertów m.in. w:; koncert duetów operowych w Rheinsbergu (Niemcy);liczne koncerty w kraju „Trzech Tenorów”; koncerty operowo-operetkowe m.in. z takimi solistami jak: Bogusław Morka,Dariusz Stachura, Adam Zdunikowski, Adam Sobierajski, Romuald Spychalski, Małgorzata Walewska, i wiele innych. Od marca 2011r współpracuje z Teatrem Muzycznym w Łodzi, gdzie kreuje wiele ról, m.in. Alfred z „Zemsty Nietoperza”;Padre z „Człowieka z La Manchy”; Spektakl pt.”Powróćmy jak za dawnych lat” gdzie wykonuje piosenki z repertuaru ‚Starszych panów’; Musical pt.”Wonderfull Town” w roli Franca Lippencotta, oraz solowego Gliniarza; krawiec Motl Kamzoil z musicalu „Skrzypek na dachu”; liczne bajki m.in. postać z najnowszej premiery teatru w roli Bernardo w przedstawieniu pt. ”Zorro”. Od stycznia 2013r rozpoczął współpracę z Operąi Filharmonią Podlaską – Europejskim Centrum Sztuki. Kreuje tam m.in. Gastone „La Traviatta” G.Verdi ; Damazy „Straszny Dwór” S.Moniuszki; Monostatos „Czarodziejski Flet” W.A.Mozarta; Don Cairo „ Carmen” G.Bizet . W 2016 roku zadebiutował w Warszawskiej Operze Kameralnej i współpracuje z nią do dnia dzisiejszego.