Menu

28/11 | Jednodniowe Muzeum Miłości im. Haliny Poświatowskiej | Heartbeats

21 listopada 2021 - AKTUALNOŚCI
28/11 | Jednodniowe Muzeum Miłości im. Haliny Poświatowskiej | Heartbeats

Słyszę szum spienionej wody i czuję, jak w mojej piersi delikatnie uderza
najczulszy z wszystkich odmierzających czas instrumentów – serce. Jest jeszcze ciągle słabe, ale bije dzielnie i z wielką cierpliwością przetacza ciepłą krew. Posłuchaj, przyjacielu, te wszystkie kartki to tylko jego rytm.

Halina Poświatowska „Opowieść dla przyjaciela”

HEARTBEATS – to opowieść o niespokojnym sercu pewnej Częstochowianki, o krajobrazie duszy, o meandrach wrażliwości i o słowach, które prowadziły ją przez całe życie. Miłość w obrazie, słowie i dźwięku, czyli:

? KOTASZEWSKA ? ZIĘBIŃSKA ? SUSEK ? MILCZAREK ? @heartbeatsartcom

ZAPRASZAJĄ:

na otwarcie
JEDNODNIOWEGO MUZEUM MIŁOŚCI
im. HALINY POŚWIATOWSKIEJ,
które odbędzie się dnia 28.11.2021 o godz. 18:00
w Miejskim Centrum Kultury w Gostyninie
w sali wystaw im. Pawła Tencera

Wstęp wolny / liczba miejsc ograniczona

? Olga Ziębińska


Artystka wizualna, scenografka i projektantka. Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Warszawie na wydziale Wzornictwa ze stopniem magistra (2017), studiowała wzornictwo w Paryżu (Strate College, 2013-2014), obecnie doktorantka wydziału Teorii Teatru Alternatywnego i Lalkowego na praskiej uczelni DAMU (Divadelní fakulta Akademie múzických umění), tam też zdobyła tytuł magistra (2019). Zawodowo zajmuje się tworzeniem lalek, scenografii oraz kostiumów do przedstawień teatru lalkowego, teatru obiektu i teatru dramatycznego. Pracuje głównie w Czechach, ma za sobą również współprace z Polską, Słowacją i Serbią. W pracy naukowej zajmuje się badaniem i realizowaniem twórczości teatralnej z osobami z niepełnosprawnością umysłową i ruchową. Brała udział w wystawach zbiorowych m. in. Kulp – wystawa ceramiki (Izmir, 2015), Posters About Refugees (Warszawa, 2016), Łódź Design Festival (Łódź, 2016), Tradycyjne Trendy w Narodowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie (Warszawa, 2016), PEKLONEBE (Praga, 2018). Laureatka konkursu na plakat Posters About Refugees (2016) oraz projektu scenografii do przedstawienie Myši patři do nebe (Divadlo Lampion, Czechy, 2019), Rodinna oslava (Divadlo Disk, Czechy, 2019), Chronoskriatkovia (Bratislavske babkove divadlo, Słowacja, 2019), Kralovna Kolobezka prvni (Slezske divadlo, Czechy, 2019), Stin kapradiny (Divadlo Lampion, Czechy, 2020), Bambi (Pozoriste za decu, Serbia, 2020).

? Marta Kotaszewska


Wiolonczelistka, doświadczona w wielu projektach kameralnych, jak i orkiestrowych w Polsce, Włoszech, Niemczech, Chinach oraz U.S.A i Meksyku. Podczas studiów na włoskiej uczelni Conservatorio “C. Monteverdi” w Bolzano rozwijała także swoje umiejętności w zakresie wykonawstwa muzyki kameralnej, szczególnie kwartetu smyczkowego, w klasie wybitnego pedagoga, prof. Andrea Repetto. Uczestniczka wielu konkursów, przesłuchań oraz festiwali m.in. Re Musica w Pristinie, Kosowo. Uczestniczka kursów mistrzowskich, podczas których miała okazję pracować z m.in. Jaroen Reulling, Jakub Kullberg, Stephan Braun, Jens Peter Maitz, Konstantin Manaev,Tomaszem Strahlem, Krzysztofem Karpetą, Wojciechem Fudalą, Adamem Krzeszowcem i Tomaszem Darochem. Od 2014 związana także z historycznym wykonastwem muzyki barokowej. Ma na koncie wiele koncertów oraz warsztatów m.in. z Dorothee Oberlinger (Mozarteum, Salzburg). Otwarta na każdy rodzaj muzyki, interesuje się jazzem oraz elektroniką. Brała udział w wielu ciekawych, współczesnych wydarzeniach pracując m.in. ze Stevem Nashem, Organkiem, Włodkiem Pawlikiem czy Stephanem Braunem. Od 2019 jest liderką zespołu String Theory (www.string- theory.band.). “Przypływy” zagrane z VJ Pillowem, “Fuga” we współpracy z Calvi Ragazzi i Olgą Ziębińską, czy Koncert i Warsztaty “Monteverdi Cello Octet” w Filharmonii Częstochowskiej to autorskie projekty, które zostały dwukrotnie nagrodzone Stypendium Prezydenta Miasta Częstochowy oraz Stypendium im. Krzysztofa Pośpiecha.

? Martyna Susek

Altowiolistka, aranżerka, absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi. Od lat uczestniczy w przedsięwzięciach obejmujących różne style muzyczne – jako wykonawca i twórca. Do najbardziej rozwijających doświadczeń zalicza współpracę z wybitnymi muzykami np. Kevinem Kennerem, Włodkiem Pawlikiem, czy Fredrikiem Schøyen Sjölin – wiolonczelistą Danish String Quartet. Jako wykonawca brała także udział w Festiwalu „Warszawska Jesień” w ramach „European Workshop for Contemporary Music” (koncerty: Studio koncertowe Polskiego Radia, Filharmonia w Luksemburgu, 2016). W muzyce najbardziej pociąga ją harmonia i rytm, dlatego z zamiłowaniem doskonali swoją grę w zakresie muzyki rozrywkowej i aranżacji, biorąc udział w lekcjach i kursach m.in. z Michałem Urbaniakiem, Atom String Quartet, Henrykiem Gembalskim, Adamem Bałdychem. Polem do rozwoju umiejętności aranżacyjnych i kompozytorskich jest zespół „String Theory”, z którym tworzy autorskie projekty, m.in. „Beats of Poland”. Jest też współautorką i wykonawcą muzyki łączącej brzmienie instrumentów smyczkowych i elektroniki inspirowanej wystawą „Świętość natury” (2020) w Miejskiej Galerii Sztuki w Częstochowie.   

? Maciej Milczarek

Pianista, klawesynista, producent muzyczny. Ukończył Akademię Muzyczną im. Kiejstuta i Grażyny Bacewicz oraz studiował w Staatliche Hochschule für Musik w Trossingen. Jest finalistą konkursu muzyki współczesnej Prix Annelie de Man 2015 w Amsterdamie. Współtworzył projekty związane z muzyką dawną – Calvi Ragazzi oraz Kapela Polonica. Jako klawesynista i stroiciel historycznych instrumentów klawiszowych współpracował z Filharmonią Łódzką, Płocką Orkiestrą Symfoniczną, Staatliche Hochschule für Musik Trossingen, Dartington Hall Trust, Akademią Muzyczną w Łodzi oraz Piccola Accademia di Montisi. Współtworzy duet Fisherboyz .